Xgroup | Xcustomers
2536
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-2536,_masterslider,_msp_version_3.0.4,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,bridge-child,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

XCUSTOMERS

The people we love to work with

Who we work with +
XCONCEPTS

Vi arbetar med kunder som vill utveckla sin verksamhet med olika strategier, arbetssätt och processer.

DIGITALISERING AV SPORTARENA

Affärsutveckling gällande processer och en digitalisering av en plattform med integrering av befintliga system som CRM, affärssystem, bokning, fakturering, positionering och e-handel för ökad kundnytta

ÖKAT TJÄNSTEERBJUDANDE FÖR FASTIGHETSMARKNADEN

Affärsutveckling av ett ökat tjänsteerbjudande samt kvalitetssäkring av leverantörer via en digitalisering och portallösning för ett ökat mervärde till sina hyresgäster.

NY SÄLJPROCESS, KUNDGRUPP OCH ERBJUDANDE FÖR FLORISTMARKNADEN

Affärsutveckling för att skapa fler återköpande kunder med en ökad produktflora med samma affärside och portallösning

IT ON DEMAND / INTERN IT SOM EN TJÄNST

Totalansvar med funktion och applikationer för bolagets IT-miljö. Integration och implementering av befintliga och nya system. IT Strategi och styrning av IT i förhållande till verksamheten. Leverans som en tjänst.

WHAT WE HAVE DONE +
XPROJECTS

Vi har  framgångsrikt genomfört både nationella och internationella projekt som ökar våra kunders konkurrenskraft.

CRM ANALYS

Vi har genomfört för ett globalt energibolag en omfattande analys över olika befintliga CRM system och presenterat en långsiktig gemensam övergripande strategi av deras CRM system och supportåtagande. Uppdraget är också att skapa förutsättningar och kostnadseffektivitet inför nya affärsmodeller

KUNDNYTTA MED PROCESSER

Levererat en standardiseringsprocess för beställning av HW och mjukvara inom ett internationellt företag.

MANAGEMENT

Vi har etablerat och genomfört en integrationsplattform baserat på Oracle ur ett management perspektiv inom en internationell möbeltillverkare

PRODUCT MANAGEMENT

Productmanager med ansvar för budget och resursbehov. Verksamhetsutveckling och applikationsansvar med utveckling och förvaltning inom ett globalt elbolag

INFRASTRUCTURE

Senior infrastructure management inom ett globalt elbolag. Samverkar med kunder att identifiera och förstå deras behov och utveckla olika designlösningar och referensarkitekturer. Implementera och utveckla IT-lösningar med en omfattande innovativ teknik och lösningsplaner.

Några nöjda kunder

    Sorry, no posts matched your criteria.

Vad kunder säger om oss

Xgroup genomför ett managementuppdrag som Produktansvarig IT för CRM system inom Öresundskraft. Uppdraget innebär att anpassa och utveckla både strategier och processer med en affärsanapassad förvaltningsstrategi. Uppdraget innebär även vidareutveckla och kartlägga processer för att säkerställa en viktig kundnytta med mätinsamling till fakturering med en koppling till ärende och beställningshanteringen.

Uppdraget genomförs av Xgroup’s managementkonsult Claes Hallström Xgroup har med kort framförhållning börjat kartlägga och genomföra förbättringsåtgärder inom managementrollen och uppdraget. Med sin seniora och breda managementkompetens levererar Xgroup med kvalité.

Xgroup genomför ett managementuppdrag som senior infrastruktur managementkonsult inom E.ON.Xgroup samverkar med kunder att identifierar och förstår deras behov och utveckla olika designlösningar och referensarkitekturer. Implementera och utveckla IT-lösningar med en omfattande innovativ teknik och lösningsplaner. Uppdraget genomförs av Xgroup´s managementkonsult Jonas Ragnarsson. Xgroup har med sin erfarenhet snabbt kunna analysera och skapat en förändringsprocess med olika åtgärdspaket.

Genom sin tidigare erfarenhet och seniora managementkompetens kan Xgroup på kort tid skapa förbättringar med ökad kvalité, säger Ulf Nilsson Senior Service Manager på E.ON.

Catharina började på som Service Manager, med ansvar för några av de största produkterna på IKEA IT. Hon ansvarade för leveranser från utveckling till produktion och att kvalitetssäkra leveransen och produkten. I rollen ingick också att tillsammans med verksamheten sätta upp SLA och följa upp på KPI:er och tillgänglighet.

Hon jobbad i 3 år som Infrastruktur Manager och Team Manager för en teknisk plattform, med ansvar för livscykelhantering, tester, uppgraderingar och produktportföljen. Hon hade både budget och personalansvar under denna period.

De sista åren på IKEA byggde hon upp, levererade och underhöll ”Major Critical Incident Process” för IKEA IT. Hon ledde och drev de stora kritiska situationerna, följde upp alla kritiska incidenter mot verksamheten och de tekniska teamen. Hon jobbade en hel del med riskhantering och var en del av Change management teamet. Hon var även ordförande för CAB (Change Advisory Board) .

Med sin tekniska kompetens och goda kunskaper om infrastruktur, var hon en av de mest uppskattade infrastuktur cheferna och även som chef under stora kritiska situationer. Catharina har också varit uppskattat bland kollegor på grund av sitt positiva, drivande och hjälpsamma sätt att arbeta.”

Marina Nlisson – Eiman

Manager IKEA IT